Bedrijfsadvies
Automatiseringsstraat
De basis voor ons administratiekantoor is de automatiseringsstraat. Om onze klanten te kunnen adviseren, wordt de informatie uit de administratie gebruikt. Daarom zetten we in op een volledige automatisering en digitalisering van de boekhouding. Hierdoor is jouw administratie altijd up-to-date. Doordat de verwerking van jouw administratie up-to-date is, heb je elke dag real-time inzicht en heb je direct een overzicht waar jouw onderneming staat. De medewerkers van ACMA zijn zelf dagelijks bezig met het verwerken van administraties. Zij weten waar het in de praktijk over gaat. Hierdoor kunnen zij jou helpen met het automatiseren en digitaliseren van jouw boekhouding, ook wel boekhouden 3.0 genoemd!
Ontwikkeling van de onderneming
De rapportages die uit jouw administratie komen geven jou visueel inzicht hoe het met de onderneming gaat. Hiervoor gebruiken we onder andere cockpits, deze overzichten zijn te vergelijken met het dashboard van een auto. In onze cockpit zie je de omzetontwikkelingen, maar ook de openstaande vorderingen, schulden en nog veel meer. Vervolgens bespreken onze adviseurs samen met jou, aan de hand van de cockpit, de ontwikkeling, de mogelijkheden om bij te sturen, de aandachtspunten en de ontwikkelingen die verder uitgezocht moeten worden met meer detailinformatie. Afhankelijk van de onderneming vindt deze besprekingen maandelijks, per kwartaal of elk halfjaar plaats. De adviseurs van ACMA hebben een brede ervaring met diverse branches. Is er een specifieke casus waar aanvullende expertise nodig is? Geen probleem, doordat ACMA partner is van OndernemersKompas kunnen wij gemakkelijk de expertise van één van onze zusterbedrijven inschakelen.
Belastingadvies
Belastingadvies is een vast onderdeel dat terugkomt tijdens de bespreking over de ontwikkeling van jouw bedrijf. Enerzijds de bespreking van de reguliere belastingomzet, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting. Anderzijds ook erfbelasting, schenkbelasting en overdrachtsbelasting. De adviseurs van ACMA kijken bij alle belastingen altijd scherp naar de alternatieve mogelijkheden. Aanvullend is er nog de advisering voor de onderneming en jou als ondernemer. Waar liggen de risico’s? Moet er meer scheiding zijn tussen zakelijk en privé? En hoe zit het met de huwelijkse voorwaarden? Welke rechtsvorm past het beste bij jouw onderneming? Bijvoorbeeld in plaats van een eenmanszaak juist een vennootschap onder firma, of een besloten vennootschap. Of kan je juist beter van een besloten vennootschap weer terug naar een eenmanszaak? ACMA heeft een belastingadviseur die jou voorziet van advies.
Salaris & personeelsadministratie
Als de onderneming zich voorspoedig ontwikkelt, dan komt er een moment dat er personeel aangenomen moet worden. Ook hiervoor geldt dat het vastleggen van alle gegevens van de medewerkers én de maandelijkse salarisbetalingen zo efficiënt mogelijk moeten plaatsvinden. Tegelijkertijd wil je wel het overzicht houden. Om dit overzicht te houden schakelt ACMA hiervoor met haar zusterbedrijf Loonvisie. Vergelijkbaar met de automatiseringsstraat heeft Loonvisie dat ook voor de salaris- & personeelsadministratie. De ontwikkelingen op dit gebied gaan snel en om onze klanten te voorzien van het meest optimale weken we nauw samen met deze experts. Vanzelfsprekend blijft de adviseur van ACMA wel jouw aanspreekpunt, jouw adviseur regelt het voor je. Net als ACMA is Loonvisie ook partner van de WAQ groep.
Debiteurenbeheer uitbesteden
Een specifieke dienstverlening die ACMA heeft, is dat we onze klanten kunnen ondersteunen bij het binnenhalen van de openstaande vorderingen en debiteuren. Voor elke onderneming geldt dat je pas echt omzet en winst hebt als de verstuurde facturen ook worden betaald. We kunnen wel zeggen dat debiteurenbeheer een vak apart is. Enerzijds duidelijk en vasthoudend, anderzijds ook weer tact hebben om de relatie, die het bedrijf heeft met zijn klant, te behouden.
Detachering en werving & selectie financieel personeel
Acma kan je helpen met jouw administratie en voorzien van advies, maar ook bij (tijdelijke) krapte van personeel. Onze core business is de financiële dienstverlening. Wij beschikken over het netwerk, hebben de ingangen en de contacten om financieel personeel te vinden. De medewerkers kunnen tijdelijk worden gedetacheerd, of kunnen, na gebleken geschiktheid, bij jou in dienst treden. Daarnaast kunnen we ook direct op zoek gaan naar een geschikte kandidaat.