085 - 822 66 55 info@acma.nl

Offertes bevatten regelmatig fouten, waardoor klanten zich ergeren aan een vermeend gebrek aan professionaliteit en mogelijk weglopen. De offerte moet daarom volledig, duidelijk en foutloos zijn. Hieronder lees je 8 vaker voorkomende missers op een rij.

Uit kwalitatief onderzoek van Offerte.nl blijkt dat negen van de tien offertes fouten bevat. Een foutloze en duidelijke offerte met alle benodigde informatie heeft een veel grotere kans op het scoren van een klant. Zij raden alle ondernemers daarom aan veel tijd te steken in het schrijven van hun offertes. Dit zijn acht regelmatig gemaakte fouten:

  1. De NAW-gegevens van de onderneming die de offerte stuurt, ontbreekt met enige regelmaat. In meer dan een kwart van de gevallen zijn deze adresgegevens niet te vinden in de offerte. Volgens de onderzoekers is het niet bevatten van deze NAW-gegevens een grote ergernis van consumenten.
  2. Een ander issue is het ontbreken van KvK-gegevens. 47,9 Procent van de offertes bevat geen KvK-gegevens van de onderneming, zoals het nummer waarmee het bedrijf is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
  3. Het referentienummer stond bij de onderzochte offertes in 53,5 procent van de gevallen niet vermeld.
  4. Ook is het mensen vaak niet duidelijk wat de termijn van een offerte is. Een geldigheidsduur in veel gevallen staat niet duidelijk vermeld op de offerte. Een geldigheidsduur werd op 39,4 procent van de offertes aangetroffen.
  5. In bijna 10 procent van de gevallen laat de ondernemer na om duidelijk te beschrijven wat de werkzaamheden zullen zijn.
  6. Een bron van ergernis van mensen die een aanvraag doen is spelfouten in de offerte. Meer dan een derde van de onderzochte offertes bevatte een spelfout en in 14 procent van de gevallen was dat al in de eerste alinea.
  7. Een begeleidend schrijven wordt ook op prijs gesteld door aanvragers, zo blijkt uit het onderzoek. Een begeleidende brief werd in 42,3 procent van de gevallen niet aangetroffen.
  8. Hetzelfde geldt voor de algemene voorwaarden. Minder dan een derde van de offertes bevatte deze voorwaarden.

Twijfel je of jouw standaardofferte compleet en duidelijk is? Leg hem aan ons voor en wij controleren hem graag.

Bron: CMweb

ACMA heeft een nieuw logo!

En bij een nieuw logo hoort ook een nieuwe huisstijl. 
De komende periode wordt de nieuwe huisstijl doorgevoerd op de website.